A versenyszám különös hangsúlyt fektet arra, hogy a projekt üzenetét a különböző célcsoportokhoz és minél szélesebb közönséghez eljuttassa. A legfontosabb társadalmi témák az erőforrás-tudatosság, az innováció és az energiahatékonyság, melyek a projekt alapvető koncepciójának a részei.
A csapatok bemutatják, milyen módszereket alkalmaztak annak érdekében, hogy a projektjük által képviselt értékek a lehető legszélesebb közönséghez eljussanak, mind lokális, mind globális szinten. Ez az összes megmozdulást magában foglalja a projektfejlesztés kezdetétől a szentendrei versennyel bezárólag.
A csapatok bemutatják a fejlesztési fázisban végrehajtott kommunikációs tevékenységeiket, ideértve az általuk követett menetrendet, a költségvetést, valamint a hazai és nemzetközi médiamegjelenéseket. A közösségi média felületein történő megjelenés növeli a projekt láthatóságát, míg annak sajátosságai hozzájárulnak az energiatudatosság fokozásához és a viselkedési normák megváltoztatásához.
A Kommunikációs Terv határozza meg a célokat, a kulcsüzeneteket, a projekt imázsát és értékeit, valamint a célcsoportokat és az elérésük módját. A projektekre reflektálva kialakítja a fizikai és vizuális identitást a médiamegjelenések, a komunikációs eszközök és a szponzorcsomagok számára. Fontos, hogy a kommunikációs anyagok egyediek és emlékezetesek, valamint egységesek és könnyen hozzáférhetőek legyenek a megcélzott közönség számára, mely magában foglalja a gyerekeket, a fiatalokat, a szakembereket, az ipar képviselőit és az általános közönséget is természetesen.
A zsűri értékeli a különböző eseményeket, nyilvános szerepléseket (pl. prezentációkat vagy éppen bejárásokat) és a beadott anyagokat (pl. Kommunikációs Terv, audiovizuális anyagok, közösségi média és szponzorációs csomagok). Fontos, hogy a csapatok hogyan osztják meg élményeiket és tapasztalataikat a verseny után is, és hogy azokat hogyan tudják a prototípus “második” életébe beépíteni.
A ház bejáratától a teljes körbevezetés során első kézből élvezheted azt az egyedülálló tanulási lehetőséget, melyet a versenyzők által tartott bemutatók és a ház sajátosságai biztosítanak. A kreatív előadások ismertetik a csapatok vízióját, küldetését, valamint az építészeti koncepciókat és a prototípusok működését. A speciális installációk, az alkalmazott technológiák, a kivitelezés és az innovációk sajátosságai nyomtatott és audiovizuális anyagokon egyaránt megjelennek. A csapatok különleges figyelmet fordítanak minden látogatóra, beleértve a mozgáskorlátozott vendégeket is.